فرآیندهای زیادی به صورت پشت سر هم و تا حدودی به طور همزمان کار می کنند و خیلی سریع اتفاق می افتد اما با باتری شروع می شود.
همه ما به لطف یک باتری ماشین ال 90 ساده که به عنوان کاتالیزور برای یک سری فرآیندهای جذاب و تبادل انرژی عمل می کند، از راحتی و راحتی خودروهای مدرن لذت می بریم.
با آلترناتور برق الکترونیک کار می کند. ممکن است قبلاً آن سه عملکرد اول را میدانستید، اما آیا میدانستید که باتری نیز با دینام کار میکند تا فرآیندهای الکترونیکی خودروی شما را تامین کند؟
درست است دینام وظیفه آن «تناوب» جریان و تبدیل انرژی مکانیکی به انرژی الکتریکی است مؤلفهای است که رادیو، تهویه مطبوع، USB و دستگاههای متصل به کمک کمکی و چراغها را روشن نگه میدارد.
اما باتری باید پشتیبان قابل اعتمادی را در صورت غرق شدن دینام ارائه دهد. هنگامی که فرآیندهای زیادی در حال تخلیه دینام هستند، باتری جریان برق را با افزایش انرژی حفظ می کند.
اساساً دینام یک ژنراتور است. باتری همان چیزی است که انرژی اولیه را به استارت می دهد تا موتور را به حرکت درآورد. با این حال، دینام همان چیزی است که لوازم الکترونیکی را حفظ می کند و باتری را شارژ می کند.
به همین دلیل است که باتری ماشین معمولاً در هنگام رانندگی از بین نمی رود زیرا به طور فعال توسط دینام شارژ می شود. (اما اگر باتری شما تمام شده است، نگران نباشید Mach1 Services اینجاست تا به شما کمک کند!)
اگر فردی بصری هستید، ممکن است بخواهید دقیقاً بفهمید که در زیر کاپوت ماشین شما چه اتفاقی میافتد تا این ژنراتور (دینامیک) راه بیفتد.
چرخی روی دینام وجود دارد که با شروع به کار موتور خودرو می چرخد. موتور مجموعه ای از چرخ ها را می چرخاند که سپس چرخ را روی دینام می چرخاند. این مانند یک بازی تله موش است.
دینام با استاتور، روتور، دیودها، رگولاتور ولتاژ و فن خنککننده، دائماً در حال کار است در حالی که ماشین شما در حال کار است تا جریان انرژی را از طریق موتور و وسیله نقلیه شما حفظ کند.