هدف MIPS کاهش نیروهای ضربه چرخشی با اجازه دادن به سر در هنگام ضربه نسبت به کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف 7 ایمنی است.
سایر فناوریها، مانند WaveCel و Koroyd، از یک ساختار سلولی جمع شونده استفاده میکنند که نیروی ضربه را جذب میکند و انرژی منتقل شده به سر دوچرخهسوار را به حداقل میرساند ( Hansen et al., 2013 ; Bliven et al., 2019).
بسیاری از مطالعات نشان دادهاند که شتاب چرخشی یا سرعت چرخشی به جای شتاب خطی مسئول ایجاد کرنشهای برشی بزرگ در بافت مغز است که میتواند منجر به غلظت کرنش شود ( لاکساری و همکاران، 2015 ؛ لاکساری و همکاران، 2018).
عبدرضایی و همکاران، 2019 ; لاکساری و همکاران، 2020 ; مجاهد و همکاران، 2020 )، و به طور بالقوه منجر به TBI خفیف می شود.
اخیراً فنآوریهای جدیدی با هدف کاهش سینماتیک سر از طریق سیستمهای میرایی چرخشی معرفی شدهاند. این سیستم های کاهش یا شامل رابط های لغزش کروی ( Bliven et al., 2019 ) و سازه های جمع شونده ( Hansen et al., 2013 ; Stigson et al., 2017 ) در ساختار آستری هستند یا از شکل جدیدی از تجهیزات محافظ بر اساس استفاده می کنند.
فناوری کیسه هوا ( Kurt et al., 2017 ). سیستم حفاظت از ضربه چند جهته (MIPS) یک مفهوم نسبتاً جدید است که یک لاینر لغزنده را در داخل کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف 7 معرفی می کند.
اگرچه این پیشرفتها دری را به روی آینده ایمنی دوچرخهسواری و پیشگیری از TBI باز میکنند، یک ارزیابی قوی و کامل از اثربخشی این کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف 7های جدید در کاهش اثرات هنوز ناقص است.
هدف از این مقاله، انجام یک بررسی ادبیات در پایگاههای اطلاعاتی PubMed و SCOPUS و جمعآوری سینماتیک آزمایشهای دراپ تست انجام شده بر روی کلاه ایمنی پرشین سیفتی دورف 7 ایمنی دوچرخه است.